עוגת ביסקוויטים עם שוקולד לבן וקרם פסיפלורה

עוגת ביסקוויטים עם שוקולד לבן וקרם פסיפלורה

שלושה חודשים לא העלתי פוסט חדש! זה ללא ספק בפער הכי הרבה זמן שבו לא חלקתי אתכם מתכון חדש ויש לכך לא מעט סיבות.

הרבה מאוד דברים העסיקו, ועדיין מעסיקים אותי בתקופה האחרונה, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שאני לומד להיות הרבה יותר קשוב לעצמי. אם בעבר הייתי מחליט שאני חייב לעלות בחודש מסויים שלושה או ארבעה מתכונים חדשים, בלי שום התחשבות בזמן או באנרגיה שיש לי לכך, היום אני מבין שאי אפשר להמשיך כך לטווח הארוך, וגם לנוח זה ממש בסדר. באופן די אירוני הבנתי שאי אפשר לנגוס בעוגה ולהשאיר אותה שלמה.

יש לי הרבה מתכונים שאני רוצה לחלוק אתכם, וחלקם אפילו כבר כתובים, אבל בשביל להפוך מתכון לפוסט נדרשת הרבה אנרגיה – כתיבה (החלק שהכי קשה לי בכל התהליך), עריכה של תמונות, נוכחות בסושיאל, ובעיקר זמינות בימים שלאחר פירסום המתכון לשאלות של גולשים. היום ממש חשוב לי לעשות את זה כשיש לי חשק אמיתי, ולא מתוך לחץ שהצבתי לעצמי.

עוגת ביסקוויטים עם שוקולד לבן וקרם פסיפלורה

אז היום יש לי חשק, ויש לי גם מתכון שבכלל לא תכננתי לפרסם, אבל הוא יצא מעולה, אז אחרי ביס אחד שלפתי חיש קל מצלמה וצילמתי אותו עבורכם.

עוגת ביסקוויטים עם שוקולד לבן וקרם פסיפלורה – זה נשמע וואו, וזה באמת וואו. אבל מה שהכי משמח אותי במתכון הזה הוא הקרם – הצלחתי להגיע לקרם קרמי ואווירירי, אבל גם יציב ללא שימוש באינסנט פודינג וניל או גבינות שמנות וכבדות. הטריק כאן הוא שימוש בשוקולד לבן, שמייצב את הקרם ונותן לו מרק קרמי וכיפי מאוד. הפעם הלכתי על גרסה גבוהה וטרופית – ליים ופסיפלורה. לחובבי הז'אנר, אפשר להחליף בקלות את קרם הפסיפלורה בקרם לימון!

שימו לב שאמנם מדובר בעוגה קלה להכנה, אבל בגלל קרם הפסיפלורה שדורש קירור היא פחות ספונטנית מעוגת ביסקוויטים רגילה.

בקיצור תכינו, תזללו כהוגן ובואו לספר לי איך יצא!

עוגת ביסקוויטים עם שוקולד לבן וקרם פסיפלורה

עוגת ביסקוויטים עם קרם שוקולד לבן ופסיפלורה

לתבנית מרובעת בגודל 20 ס"מ על 20 ס"מ

לקרם פסיפלורה:
  • 125 מ"ל מיץ פסילורה ללא גרעינים (1/2 כוס) (אם הפסיפלורה מאוד מתוקה, אפשר להחליף עוד כף או שתיים של מיץ במיץ לימון)
  • כף וחצי מיץ לימון
  • 50 גרם סוכר לבן (1/4 כוס)
  • 3 ביצים + חלמון מביצה בגודל L
  • 130 גרם חמאה, חתוכה לקוביות קטנות
לקרם גבינה ושוקולד לבן:
  • 500 מ"ל שמנת מתוקה 38% (2 מיכלים)
  • 200 גרם שוקולד לבן, קצוץ דק / מטבעות
  • 250 גרם גבינה לבנה 9%
  • כף וחצי מיץ ליים (אפשר להחליף בלימון)
  • כפית תמצית וניל
  • גרידה מקליפה של ליים שלם (אפשר להחליף בגרידה מקליפה של חצי לימון)
  • 50 גרם אבקת סוכר

250 גרם ביסקוויטים

כוס חלב

להכנת קרם הפסיפלורה, מניחים בסיר קטן על להבה נמוכה את הפסיפלורה, הלימון, הסוכר, הביצים והחלמון וטורפים היטב עד שהתערובת מסמיכה (המרקם צריך להיות כמו פודינג נוזלי יחסית, משהו מעט יותר נוזלי ממילקי). מורידים מהאש ותוך כדי שממשיכים לטרוף זורקים בהדרגה לסיר את קוביות החמאה, עד שכל החמאה נטמעת בקרם. מעבירים את הקרם דרך מסננת לקערה רחבה ושטוחה, מכסים בניילון נצמד כך שהניילון ממש צמוד לקרם ומקררים במקרר למשך שלוש שעות. אם רוצים, אפשר לשמור כף של גרעינים לשכבת הציפוי העליונה.

להכנת קרם הגבינה, ממיסים בקערה 125 מ"ל שמנת (כחצי כוס) יחד עם השוקולד הלבן ומצננים מעט. מוסיפים את הגבינה, המיץ, הוניל וגרידת הליים וטורפים היטב.

בקערת מיקסר מקציפים את שארית השמנת המתוקה (375 מ"ל / מיכל וחצי) יחד עם אבקת הסוכר עד לקבלת קרם יציב. מקפלים רבע מהקצפת לקרם הגבינה להטמעה מלאה, ולאחר מכן מקפלים בעדינות את שארית הקצפת.

** רוצים לחלץ את העוגה ולפרוס לריבועים כמו בתמונה? קראו את הטיפים בתחתית הפוסט.

להרכבת העוגה, מוזגים את החלב לקערה שטוחה. מוציאים את קרם הפסיפלורה מהמקרר ומערבבים היטב.

טובלים את הפתי בר למשך 2-3 שניות בקערת החלב ומסדרים בתבנית בשורות צפופות. חלק מהפתיבר תאלצו לפרוס על מנת שיכסו את התבנית בשכבה אחידה.

מורחים שליש מקרם הגבינה מעל שכבת הפתי בר, ומניחים תלוליות מקרם הפסיפלורה באופן חופשי. בעזרת סכין משיישים מעט את התלוליות בתוך קרם הגבינה.

ממשיכים באותו האופן – שכבת ביסקוויטים טבולים בחלב, שליש קרם גבינה, תלוליות של קרם פסיפלורה ולבסוף עוד שכבת ביסקווטים ואת שארית קרם הגבינה.

יוצקים את קרם הפסיפלורה שנותר מעל קרם הגבינה ומיישרים. אם רוצים להגיע למראה סימטרי במיוחד, מקפיאים את עוגת הביסקוויטים למשך ארבעים דקות לפני שיוצקים עליה את שכבת קרם הפסיפלורה האחרונה . מקררים למשך ארבע שעות לפחות וזוללים!

חוץ מזה:

  • בגלל שאני פריק של סימטריה, קשה לי עם עוגות שלא נפרסות יפה. אז למרות שזה לגמרי לגיטימי "ליישר"את העוגה כמו עוגת ביסקוויטים קלאסית, למקרה שתרצו לחלץ ולפרוס אותה כמו בתמונה, הקפידו לרפד את התבנית בניילון נצמד לפני ההרכבה. לאחר קירור של ארבע שעות לפחות (זה באמת המינימום, עדיף לילה שלם), העבירו את העוגה לשעה למקפיא. חלצו את העוגה בעזרת הניילון הנצמד ופרסו את העוגה. מומלץ לעבוד בחדר קר יחסית. לאחר מכן, אפשר לשמור את קוביות העוגה בתבנית או בקופסה סגורה במקרר.
  • קרם הגבינה הזה נהדר גם לעוגות ביסקווטים קלאסיות. אפשר לוותר על הליים ולהחליף את קרם הפסיפלורה בגנאש שוקולד או שקולד מגורר.
עוגת ביסקוויטים עם שוקולד לבן וקרם פסיפלורה

תגובה אחת בנושא “עוגת ביסקוויטים עם שוקולד לבן וקרם פסיפלורה

  1. היי! מה הכוונה במיץ
    פסיפלורה? אני מניח שלא קנוי.. ובכמה יחידות פסיפלורה בערך מדובר? תודה רבה!!

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.