עוגיות סנדוויץ' שוקולד – קפה

עוגיות סנדויץ' שוקולד - קפה

רוב הילדות שלי, אמא שלי כמעט ולא הכניסה מתוקים לבית. היא אמנם אפתה לנו כמעט כל סופ"ש, אבל גלידות, עוגיות או שתייה מתוקה היו מוצרים אקזוטיים עבורי, כאלה שפוגשים בעיקר מחוץ לבית. כשהייתי מארח חברים אחרי הלימודים אמנם לא יכולתי לקחת אותם אל ארון ממתקים, כפי שהיה לרוב חברי בבית, אבל אמא שלי היתה מפצה על כך בצלחת ירקות ענקית, קערת פירות חתוכים או אגוזים. בדיעבד, אני כל כך שמח ומוקיר לאמא שלי תודה על כך. התרגלתי לאוכל בריא ומושקע, כזה עם המון מחשבה מאחוריו.

עם זאת, היו כמה שנים שבהם החסך מכל הג'נקפוד הזה התבטא באובססית מתוקים רצינית. כשהייתי רואה עוגיות הייתי חייב לקרנף אותן במהירות לא סבירה, וכל מעבר אגבי ליד קונדיטוריה נגמר בשקית עמוסה קרואסונים ומאפים. מבין כל החולשות שלי, יש גם את העוגיות שהיו אהובות עליי במיוחד – עוגיות HIT – שעד היום הן זיכרון נפלא לאריזה שמתחסלת במהירות שיא.

המתכון הזה הוא הגרסה הבוגרת לעוגיות האלה. ביסקוויט קפה חמאתי ופריך עם מלית שוקולד קפה קרמית. אני אוהב את העוגיות האלה בדיוק ככה – מעט מתוקות, מעט מרירות, חמאתיות, קריספיות וגם נימוחות. טעם הקפה הוא לא חובה ואפשר לוותר עליו (ראו הערות בסוף המתכון) ובאופן כללי, כדאי לקחת בחשבון שהעוגיות לא מתוקות מידי, אז אם אתם חובבי מתוק הייתי שוקל להוסיף מעט סוכר לבצק או המלית (גם על כך פירטטתי בתחתית המתכון). אז חבל על הזמן, כל רגע שהעוגיות האלה לא בפה שלכם הוא רגע מבוזבז.

עוגיות סנדוויץ' שוקולד – קפה

חובבי קפה? יש עוד המון מתכוני קפה שמחכים לכם בבלוג!


כ-25 עוגיות בקוטר 6 ס"מ

לביסקוויט קפה:

  • כף קפה נמס מגורען
  • כף מים רותחים
  • 200 גרם חמאה רכה
  • 100 גרם אבקת סוכר
  • 2 חלמונים מביצה בגודל L
  • 1/4 כפית מלח
  • 350 גרם קמח לבן (1/2 2 כוסות)

למלית שוקולד:

  • 200 גרם שוקולד מריר
  • 40 גרם חמאה
  • 125 מ"ל שמנת מתוקה 38% (1/2 כוס)
  • כפית קפה נמס מגורען

להכנת הביסקוויט, ממיסים את הקפה המגורען בכף של מים רותחים. מערבבים היטב על מנת שלא ישארו גושים ומצננים לטמפ' החדר.

בקערת מיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה ואבקת הסוכר במשך כמה דקות במהירות גבוהה, עד לקבלת קרם תפוח. מוסיפים את החלמונים אחד-אחד תוך כדי עירבול (נותים לאחד להיטמע ורק לאחר מכן מוסיפים את השני) ולבסוף מוסיפים את תמצית הקפה שהכנו. מוסיפים את הקמח והמלח ומעבדים מעט, רק עד לקבלת בצק אחיד. משטחים את הבצק על ניילון מצמד, עוטפים אותו ומקררים למשך שעה לפחות.

להכנת המילוי, ממיסים במיקרוגל את השוקולד עם השמנת, החמאה והקפה ומערבבים היטב עד לקבלת גנאש במרקם חלק ואחיד. מצננים את הקרם בטמפרטורת החדר עד שהוא מתייצב ונוח לזילוף. אפשר לזרז את הקירור עם אחסון במקרר, אבל חשוב לבדוק את המלית כל כמה דקות, לערבב אותה ולוודא שהיא לא מתקשה מידי.

מחממים תנור לחום של 180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

חוצים את הבצק לשני חצאים, מרדדים על משטח מעט מקומח כל חלק ליריעה דקה וקורצים עיגולים. אני השתמשתי בקורצן בקוטר 6 ס"מ. הבצק נוח יחסית לעבודה, אבל אם הוא מתחיל להתרכך אפשר להחזיר אותו לקירור בכל שלב. אופציה נוספת היא לרדד את הבצק בין שני ניירות אפייה, להקפיא מעט עד שהוא מתקשה, להסיר את נייר האפייה העליון ולקרוץ עיגולים. מסדרים את עיגולי הבצק על התבנית עם רווחים קטנים ואופים עד שהבצק מתחיל להזהיב בשוליים (בערך 12 דקות). מצננים את העוגיות לחלוטין.

להרכבת העוגיות, מניחים תלולית מהקרם בעזרת כפית או שקית זילוף, וסוגרים עם עוגייה נוספת.

חוץ מזה:

אפשר להחליף את המלית בנוטלה או כל ממרח יציב אחר שאוהבים.

רוצים לוותר על הקפה? החליפו את הכף והמים במתכון בכפית תמצית וניל וכף חלב, ובמלית פשוט השמיטו אותו.

העוגיות לא מתוקות מידי, אם אתם חובבי מתוק אפשר להוסיף 2 כפות אבקת סוכר למלית. כמובן שהמתיקות מושפעת גם מסוג השוקולד שהשתמשתם בו (אני השתמשתי בשוקולד מריר54% של קליבו).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.