בראוניז שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

מודעות פרסומת

אני שמח ונרגש לחלוק אתכם את המתכון הזה!

מהיום שבו התחלתי לפתח מתכונים בעצמי, בראוניז משוקולד לבן היה אתגר קשה מאוד לפיצוח. הפרויקט המסחרי הראשון שלי היה מתכונים לסוגת שפורסמו בוואלה, וכשהצעתי לעורכת כמה מתכונים, אחד מהם היה "בלונדיז שוקולד לבן ואוריאו". המתכון הזה היה אחד מהמתכונים שנבחרו, ואני לא ידעתי למה הכנסתי את עצמי. אני כבר לא זוכר את מספר הניסיונות המדוייק שעשיתי, אבל הוא היה גבוהה במיוחד. שוקולד לבן הוא כידוע מתוק ושומני – הוא בייסיקלי חמאת קקאו ממותקת, וגם כשכבר הצלחתי להגיע למרקם מושלם, הטעם של השוקולד הלבן לא היה מספיק דומיננטי. בסופו של דבר, ואחרי הרבה מאוד נסיונות הגעתי לשמחתי למתכון מוצלח ומדוייק. אמנם אנשים שלא אוהבים שוקולד לבן לא התחברו אליו, אבל חובבי שוקולד לבן השתגעו עליו.

היום, כמה שנים אחרי, אני מפרסם את הדור הבא של המתכון ההוא. במקום שוקולד לבן רגיל אני משתמש בשוקולד לבן מקורמל, וגם הרכיבים ושיטת ההכנה עברו שיפורים קלים. לשמחתי הרבה הבראוניז האלה הפכו לקונצנזוס מטורף בקרב כל הנסיינים שלי, והיו לא מעט. חלקם ממש לא אוהבים שוקולד לבן ועדיין הם עפו מהם.

ואם בכל פעם שכתבתי "בראוניז" רציתם לתקן אותי ל"בלונדיז", זה הזמן לפתוח את הנושא הזה. בראוניז, הוא מאפה שמבוסס על בלילה שוקולדית (לרוב משוקולד מומס, אבל לפעמים גם רק מקקאו). בלונדיז לעומת זאת זה מאפה עם מרקם דומה, דחוס וצ'ואי, אבל הוא בעצם עוגייה ענקית. אז כאן למעשה מדובר בבראוניז של שוקולד לבן מקורמל, אבל אם ממש קשה לכם עם זה, אתם מוזמנים לקרוא להם בלונדיז ואני מבטיח שהם יהיו טעימים באותה מידה.

יש בבלוג עוד כמה מתכונים מעולים עם שוקולד לבן מקורמל! שלא תפספסו בטעות

בראוניז שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

תבנית בגודל 20 ס"מ על 20 ס"מ.

  • 250 גרם שוקולד לבן מקורמל, קצוץ גס
  • 80 גרם חמאה
  • 50 גרם סוכר חום דמררה (1/4 כוס)
  • 100 גרם סוכר לבן (1/2 כוס)
  • 2 ביצים בגודל L
  • כפית תמצית וניל
  • 3/4 כפית מלח דק
  • 175 גרם קמח לבן (1/4 1 כוסות)
  • 100 גרם פקאנים קלויים, קצוצים גס

לקישוט:

  • חופן פקאנים
  • מלח מאלדון / פלור דה סל (אין לכם? הוסיפו עוד רבע כפית מלח דק לבלילה)

מחממים תנור לחום של 180°. מרפדים את התבנית בנייר אפייה.

בקערה בינונית ממיסים בעדינות את השוקולד הלבן המקורמל והחמאה בבאן מארי או במיקרוגל. מצננים מעט.

בקערת מיקסר עם בלון הקצפה, מקציפים במהירות גבוהה את הסוכר החום, הסוכר הלבן והביצים לקצף תפוח בהיר (הוא לא צריך להיות מאוד סמיך).

מעבירים לקערה עם הקצף את תמצית הוניל והשוקולד המומס וטורפים היטב. אין צורך לקפל בעדינות, זה בסדר לאבד כאן את הנפח. מקפלים פנימה את הקמח, ולאחר מכן מקפלים פנימה את הפקאנים הקלויים ומערבבים עד לפיזור אחיד בתערובת. מעבירים את הבלילה לתבנית ומפזרים מעל פקאנים ומעט מלח.

אופים כ20-30 דקות, או עד שקיסם הננעץ בבראוניז יוצא לח עם מעט פירורים. מצננים לחלוטין, מקררים ורק אז פורסים. מומלץ להסיר את השוליים.

שימו לב שהבראוניז מרוכזים ופאדג'יים, אז אני ממליץ לחתוך ל16 קוביות קטנות (4X4).

10 תגובות בנושא “בראוניז שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

השאר תגובהלבטל

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.