עוגיות חמאה חומה שנמסות בפה

מודעות פרסומת

לאחרונה נפל לי האסימון שכבר תקופה שאני "אופה על אוטומט".

במהלך סימסטר פרק הזמן שאני יכול להקדיש לאפייה במהלך השבוע הוא קטן מאוד, ובהתאם, אני לא לוקח יותר מידי צ'אנסים. כמובן שאני תמיד אוהב לנסות דברים חדשים, אבל אני משתעשע יותר ב"חיבורים" של טעמים ומרקמים שאני מכיר מאשר בנסיונות חדשים לגמרי, שבאופן מובן עלולים להביא איתם גם כישלונות רציניים.

החמאה לאחר הבישול

בחודשים האחרונים הרגשתי שאני מתחיל להשתעמם. השעות הארוכות בבית שכולנו מבלים בתקופה המוזרה הזאת גרמו לי להעז יותר, וכמו שניתן לצפות, חלק מהניסיונות האלה נגמרים במפח נפש, אבל כשמשהו חדש מצליח, זה כיף גדול.

בתוך כל הסאגה הזאת, אני שואל את עצמי איזה עוד חומרי גלם אני אוהב ולא אופה איתם מספיק.

כך קפץ לי לראש הרעיון של להכין עוגיות עם חמאה חומה. יש לי בבלוג רק פוסט אחד שעושה שימוש בדבר הנפלא הזה ופתאום יש לי עוד מיליון רעיונות שאני מת לנסות.

בסוף, באופן די מצחיק לא הלכתי על משהו נועז, כי כל מה שהתחשק לי זה עוגיות במרקם מושלם שנותנות את מלוא הכבוד לטעם של החמאה.

החצי שלי טען שאלה העוגיות הכי טעימות שהוא אכל (אבל אני די בטוח שכבר שמעתי את זה בעבר) ובאמת, הן יוצאות עשירות, חמאתיות ועם ארומה משכרת.

שימו לב שצריך לבשל את החמאה ולתת לה זמן להתקרר, אז תכננו מראש את ההכנה.

עוגיות חמאה חומה שנמסות בפה


כ-35 עוגיות

להכנת החמאה החומה:

  • 200 גרם חמאה רכה

להכנת בצק העוגיות:

  • 175 גרם קמח לבן (1/4 1 כוסות)
  • ¼ כפית מלח
  • 25 גרם שקדים טחונים (¼ כוס)
  • 35 גרם קורנפלור (¼ כוס)
  • חמאה חומה בטמפ' החדר
  • 50 גרם אבקת סוכר
  • חצי כפית תמצית וניל
  • 2 כפות חלב

לציפוי:
100 גרם אבקת סוכר

מתחילים בהכנה של חמאה חומה: ממיסים בסיר קטן את החמאה, מניחים את הסיר על להבה גדולה רק עד שהחמאה נמסה ומתחילה לבעבע, ומחלישים את להבת הגז ללהבה קטנה. לאורך כל הבישול "מגרדים" את תחתית הסיר עם מרית עמידה בחום/ כף עץ על מנת שהחמאה לא תישרף בתחתית. ברגע שהחמאה מתחילה להשחים היא תפיץ ריח ממש טוב, ומהשלב הזה אתם צריכים להקפיד לערבב עד שהחמאה מקבלת צבע ענברי, ולהקפיד לא לשרוף אותה. ברגע שהחמאה שחומה דיה, מורידים את הסיר מהאש. מצננים בטמפ' החדר, לאחר מכן מעבירים למקרר. שימו לב שלהמשך אנחנו צריכים את החמאה בטמפ' החדר.

להכנת העוגיות, מערבבים בקערה את הקמח, המלח, השקדים הטחונים, הקורנפלור.

בקערת מיקסר עם וו גיטרה מניחים את החמאה החומה, תמצית הוניל ואבקת הסוכר. מעבדים את התערובת במהירות בינונית במשך כ-3 דקות, עד שהתערובת אחידה וקרמית.

מוסיפים אל קערת המיקסר את הקערה עם החומרים היבשים והחלב ומעבדים במהירות נמוכה רק עד שמתקבל בצק אחיד.

מחלקים את הבצק לכדורים קטנים, ויוצרים מכל כדור צורה של "במבה", כמו בתמונה. אני שקלתי כל כדור בצק למשקל של 14 גרם.

מקררים את הבצק לשעה, ובזמן הזה מחממים תנור לחום של 170 מעלות.

מניחים את אבקת הסוכר לציפוי העוגיות בקערה בינונית.

מניחים את העוגיות על נייר אפייה עם רווחים גדולים – הן מתפשטות מאוד בזמן האפייה. אופים במשך 12- 18 דקות, רק עד שהתחתית מזהיבה אך העוגיה עדיין נותרת די בהירה. מצננים במשך עשר דקות ומעבירים לקערה עם אבקת הסוכר. בכל פעם מעבירים מספר קטן של עוגיות ומערבבים אותן בעדינות, כך שהן יצופו מכל הכיוונים.

הכנתם? שתפו אותי באינסטגרם!

2 תגובות בנושא “עוגיות חמאה חומה שנמסות בפה

  1. היי דור! אני מכינה עכשיו את העוגיות ורציתי לוודא, קודם מכינים את הצורה של העוגיות ואז שמים שעה במקרר? לא להפך שקודם הבצק מתקרר לשעה ואז עושים את הצורה של העוגיות?

השאר תגובהלבטל

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.