עוגיות שוקולד חלב ואגוזי לוז

מודעות פרסומת

בואו נדבר רגע על חומר גלם שמופיע בבלוג בפעם הראשונה- שוקולד חלב.

שוקולד חלב תמיד מרגיש לי קצת.. מדולל. כמו קפוצ'ינו חלש מידי. כמו מים בטעמים!

IMG_1907

אבל בזוגיות צריך לעשות פשרות, ובגלל שהחצי שלי עוד לא הבין את הגדולה של שוקולד מריר (זה מר לו מידי. אתם מבינים?!), החלטתי שאני צריך להכניס את חומר הגלם הזה לראשונה למאפים שלי.

הבעיה הכי גדולה שלי עם שוקולד חלב זו המתיקות המוגזמת שלו. לכן במתכון הזה יש לא מעט מלח,  שמאזן את השוקולד באופן מושלם.

ביחד עם כמות נאה של אגוזי לוז, העוגיות האלה יצאו כל כך מוצלחות שלא הפסקתי לאכול אותן (באמת, פשוט לקחתי חצי ממה שנשאר ללימודים כי חששתי להישאר בבית עם כל הכמות הזאת).

אז גם אם אתם פחות בעניין של שוקולד חלב אני בטוח שתתחברו לעוגיות האלה (אם החלטתי לפרסם את המתכון, כנראה שלי זה קרה!). ואם אתם ממש מתנגדים, העוגיות האלה יקבלו באהבה גם שוקולד לבן או מריר כתחליף.

למתכון?

עוגיות שוקולד חלב ואגוזי לוז

ל25 – 40 עוגיות, תלוי בגודלן

לבצק:
  • 200 גרם חמאה רכה
  • 50 גרם סוכר לבן (1/4 כוס)
  • 200 גרם סוכר חום כהה (כוס דחוסה אחת)
  • 300 גרם קמח לבן (2 כוסות + 2 כפות)
  • 1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
  • כפית מלח
  • חצי כפית תמצית וניל
  • 2 ביצים בגודל L
  • 250 גרם שוקולד חלב קצוץ גס
  • 150 גרם אגוזי לוז (כוס אחת)
לקישוט (לא חובה)
  • חופן אגוזי לוז

מחממים את התנור לחום של 180º.

לקליית האגוזים, מניחים את האגוזים בתבנית בינונית ומכניסים לתנור חם  למשך 10 – 12 דקות (האגוזים צריכים להתחיל להשחים מעט ולהפיץ ריח). מניחים את האגוזים החמים על מגבת, סוגרים אותם בתוך המגבת ומשפשפים אותם היטב דרך המגבת, עד שרוב הקליפות יורדות. מצננים את האגוזים וקוצצים אותם לחתיכות גסות.

להכנת העוגיות, מכניסים לקערת מיקסר את החמאה, הסוכר הלבן והסוכר החום ומעבדים באמצעות וו גיטרה במשך כמה דקות במהירות בינונית עד לקבלת קרם תפוח.

מוסיפים את הביצה הראשונה והוניל, מערבלים עד לקבלת תערובת אחידה ומוסיפים את הביצה השנייה. לאחר שגם הביצה השנייה נטמעה בתערובת מוסיפים את הקמח, המלח ואבקת הסודה לשתייה. מפיעלים את המיקסר במהירות נמוכה, רק עד שהקמח נטמע לחלוטין.

מוסיפים את שברי האגוזים והשוקולד ומקפלים עד להטמעתם בבצק באופן די אחיד.

בעזרת הידיים/ כף גלידה קפיצית קטנה, יוצרים כדורי בצק ומניחים אותם על תבנית מרופדת בנייר אפייה עם רווחים גדולים (העוגיות מתפשטות מאוד בתנור).

אם רוצים, ניתן לפזר מעל כל עוגייה מעט אגוזים קצוצים.

אופים את העוגיות רק עד שהשוליים מתיציבים ומעט מזהיבים, אבל אמצע העוגייה עדיין רך מאוד. לי זה לקח כ-13 דקות לעוגיות בינונית שיצרתי בעזרת כף גלידה קפיצית קטנה. זמן האפייה תלוי כמובן בגודל העוגייה.

7 תגובות בנושא “עוגיות שוקולד חלב ואגוזי לוז

  1. הכנתי, יצא מעולה
    פחות היה לי כח לשלב של קליית האגוזים אז קניתי שוקולד חלב עם אגוזים:)

  2. היי דור, כבר יצא לי להכין את העוגיות והן מדהימות! גם מבחינת טעם וגם מבחינת מרקם. בכלל, היו לי נסיונות טובים עם מתכונים שלך :).
    אני מתכננת לאפות את העוגיות שוב, אבל לצערי יש לי רק חמאה מלוחה. מה השינויים שאצטרך לעשות בכמות המלח? חשבתי אולי להשמיט ובמידת הצורך לפזר מעל העוגיות. תודה והרבה בריאות!

    1. היי נעמה, מזמן לא אפיתי עם חמאה מלוחה, כך שאני לא לגמרי זוכר עד כמה מלוח היא. הייתי מתחיל מחצי כפית מלח בבצק ומקסימום מפזר קצת מעל

  3. היי, נראה מושלם, מתכננת לאפות היום, במידה ומחליפה לשוקולד מריר, יש צורך לשנות את כמות הסוכר?

השאר תגובהלבטל

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.