בנופי 2.0 (עוגת בננות, קרמל מלוח וקרם שוקולד לבן)

מודעות פרסומת

בקיץ האחרון הגשמתי חלום שליווה אותי במהלך השנתיים האחרונות – לחזור להודו. לפני שנתיים טיילתי בהודו במשך חודשיים. הטיול הזה היה אחת התקופות המשמעותיות בחיי ומשם צללתי ללימודים איטנסיביים במיוחד. אחרי שנה די מורכבת, חיכיתי כל כך לחופש ולניתוק שזכרתי מהטיול הקודם, ולא תיארתי לעצמי כמה שונה יהיה הטיול הזה.

היה כל כך מוזר ומעניין לחזור לאותם המקומות שזכרתי, אבל להגיע אליהם ממקום כל כך שונה בחיי. מצאתי את עצמי מתבאס על מקומות שזכרתי לטובה ונהנה בטירוף מכל כך הרבה דברים שבכלל לא עניינו אותי בטיול הקודם. לומד להעריך פינות קטנות במקומות שחשבתי שהכרתי, ובעיקר לומד להעריך כמה דברים נפלאים במיוחד שחיכו לי בבית.

ובמעבר חד (אבל עדיין בהקשר) – בנופי פאי. כשטיילתי בהודו החלטתי שאני חייב להביא גרסה קצת יותר מעניינת לבנופי. מדובר בשילוב טעמים מושלם (בננה + טופי) שיש לו פוטנציאל הרבה יותר גבוה מסתם בבנות עם ריבת חלב (ולפעמים אפילו צימוקים, לא עלינו).

במהלך הטיול התכתבתי עם הדר, שכבר מזמן הפכה לחברה קרובה, והחלטנו שנקבע לעצמנו דייט אפייה נוסף (זוכרים את הקודם?).

אז כשסוף סוף הצלחנו לקבוע, ידעתי שזו הזדמנות מעולה להפיק גרסה מתוחכמת לבנופי. וכמו שתיארתי לעצמי, הדר הפציצה עם רעיון גאוני – יצירת שקעים קטנים בעוגה ומילוי שלהם ברוטב קרמל מלוח! אז כך בעצם התקבלה העוגה הבאה – עוגת בננות רכה מלאה בשבילי קרמל מלוח, קרם שוקולד לבן מוקצף ועוד קצת בננות, קינמון וקרמל מלוח לקישוט. ודבר אחרון – אם אתם עדיין לא עוקבים אחרי הדר המוכשרת, זה הזמן לתקן את העוול. ותלחצו עליה לפתוח כבר בלוג!

למתכון?

עוגת בננות, קרמל מלוח וקרם שוקולד לבן

לתבנית בקוטר 22 ס"מ

לעוגת בננות:

  • 210 גרם קמח לבן (1/2 1 כוסות)
  • 25 גרם שקדים טחונים (1/4 כוס)
  • 3 גרם אבקת אפייה (כפית)
  • 3 גרם סודה לשתייה (כפית)
  • כפית קינמון
  • 1/2 כפית מלח
  • 130 גרם חמאה מומסת (נותנים לה להצטנן מעט לפני השימוש)
  • 150 גרם סוכר לבן (3/4 כוס)
  • 3 בננות גדולות, מעוכות
  • 3 ביצים בגודל L
  • חצי כפית תמצית וניל

לגנאש שוקולד לבן מוקצף:

  • 250 מ"ל שמנת מתוקה (מיכל אחד)
  • 150 גרם שוקולד לבן
  • כפית מחית וניל (לא חובה)

לקרמל מלוח:

  • 125 גרם סוכר לבן (חצי כוס + 2 כפות)
  • 125 מ"ל שמנת מתוקה (1/2 כוס)
  • 30 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
  • חצי כפית מלח

לקישוט:

  • בננה פרוסה
  • קינמון

להכנת הגנאש, ממיסים במיקרוגל את השוקולד והשמנת המתוקה. מעבירים לקירור למשך 4 שעות לפחות (רוצים לקצר זמנים? גללו לטיפים בתחתית הפוסט).

להכנת הקרמל המלוח, מחממים בסיר קטן את השמנת המתוקה ומביאים אותה לסף רתיחה. במקביל, בסיר בינוני מניחים את הסוכר וממיסים לקרמל. ברגע שחלק מהסוכר בקצוות נמס מכסים אותו בסוכר שטרם נמס. כשכל הסוכר נמס מערבבים בעדינות עד לקבלת צבע ענברי. תוך כדי בחישה מהירה, מוסיפים מעט מהשמנת החמה (בזהירות, הקרמל רותח). ממשיכים לערבב ומוסיפים בהדרגה את שאר השמנת. מבשלים במשך כמה דקות נוספות עד לקבל קרמל כהה. מורידים מהאש. מוסיפים את המלח ומערבבים. תוך כדי ערבוב, מוסיפים בהדרגה את החמאה. מצננים בטמפ' החדר.

להכנת העוגה, מחממים תנור לחום של 180º. מרפדים את תחתית התבנית בנייר אפייה ומשמנים את דפנותיה בחמאה.

בקערה בינונית מערבבים את הקמח, השקדים הטחונים, אבקת האפייה, הסודה לשתייה, הקינמון והמלח. בקערה נפרדת טורפים את החמאה והסוכר. מוסיפים את הבננות, הביצים והוניל וטורפים לאיחוד. מאחדים את שתי התערובות ומקפלים רק עד לקבלת בלילה אחידה. אופים כ- 25-35 דקות, או עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא עם פירורים לחים. מוציאים מהתנור ומצצנים.

בעזרת צנתר ארוך ודק מחוררים את העוגה ויוצרים שקעים קטנים. אם רוצים שקעים גדולים יותר, ניתן להשתמש בגב של כף עץ דקה. מזלפים קרמל אל תוך השקעים. לאחר חמש דקות העוגה תספוג חלק מהקרמל ואפשר למלא את השקעים בקרמל נוסף. חשוב להשאיר מעט קרמל לקישוט.

להקצפת הגנאש והרכבה, מעבירים את הגנאש הקר למיקסר עם בלון הקצפה ומקציפים במהירות בינינות רק עד שהקרם מתחיל להתייצב. ונזהרים שלא לשבור אותו (טיפים בנושא תמצאו בתחתית הפוסט).

מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר חלק רחב ומזלפים טיפות גבוהות ולא אחידות.

ליצירת השקעים ומילוי הקרמל, מכינים בצד כוס עם מים רותחים. טובלים כפית פריזיאן (או כפית רגילה) במים הרותחים. סופגים את המים מהכפית ויוצרים שקע באחת הטיפות. ממשיכים ליצור מספר שקעים נוספים באותו אופן. מזלפים מעט קרמל בשקעים ומעבירים לקירור.

לפני ההגשה, מקשטים את העוגה בפרוסות בננה ומפדרים במעט קינמון.

חוץ מזה:

  • עוגת הבננות מעולה בפני עצמה, ואם עוגות קרם זה פחות הקטע שלכם, אפשר לוותר על הגנאש ועדיין להנות מעוגה מנצחת
  • אם רוצים לקצר את קירור הגנאש, אפשר להמיס את השוקולד עם מחצית מכמות השמנת. לאחר ההמסה, מערבבים פנימה את יתרת השמנת. העבירו את הגנאש לכלי שטוח, על מנת שיתקרר מהר יותר וכסו אותו בניילון נצמד. בדרך זו, גם קירור של שעתיים-וחצי-שלוש יספיק לכם.
  • הקצפה של גנאש היא עניין מעט טריקי – רגע אחד הוא נראה נוזלי ולא מוכן ושניה אחר כך כבר קיבלתם קרם גרגירי ומבאס. אך יודעים מתי לעצור? קצת לפני שנראה לכם שהוא מוכן. טריק נחמד לבדיקת המרקם שהדר לימדה אותי – באמצעות הלקקן, קפלו מעט את הגנאש. אם אתם רואים שהוא לא "נשפך" ושומר על צורתו, אפשר לעצור, גם אם הוא נראה לכם רך.
  • מסתבכים עם קרמל? כולנו היינו שם. לנטלי יש פוסט סופר מושקע שיגרום לכם להפוך לאלופי קרמל!

14 תגובות בנושא “בנופי 2.0 (עוגת בננות, קרמל מלוח וקרם שוקולד לבן)

    1. ג'לטין עוזר לייציבות ומונע מהגנאש להישבר בהקצפה, הוא יכול לתרום כאן, אבל באופן אישי (מטעמי צמחונות) אני מנסה להמנע מג'לטין אם זה לא הכרחי 🙂

      1. היי! שאלה-
        זילפתי את הקרמל לאחר שהצטנן והוא כבר לא היה במרקם ככ נוזלי, מה שהשפיע על הנראות (לעומת התמונה פה בפוסט)- האם ניתן לזלף אותו כשהוא חם על הגנאש המוקצף בכדי להמנע מכך?

      2. לא כשהשהוא חם לחלוטין, על מנת שהקרם לא ימס, אבל בהחלט אפשר לחמם אותו מעט במיקרוגל על מנת שיגיע לטמפ' החדר ויתרכך

    1. היי, לא יצא לי להשתמש בקמח תופח כשל"פ,
      אבל אם הוא אמור להיות תחליף לקמח רגיל אז אפשר להתשמש בו לוותר על אבקת האפייה ולשים רק חצי כפית סודה

  1. היי! הכנתי את העוגה והיא יצאה נפלאה!
    יש לי שאריות נפלאות של קרמל בשקית זילוף במקרר. כמה זמן ניתן לשמור אותן?
    תודה רבה ויום מעולה!

    1. היי,אפשר להכין את הקרמל מראש ולחמם אותו במידה שהוא יהיה קשה מידי. לגבי הגנאש- אפשר להכין אותו מראש, אך להקציף סמוך לזילוף

  2. היי דור מה שלומך? נראה מעולה !!! יש לי מספר שאלות :
    1. האם בגנאש שוקולד הלבן אין צורך בהוספת שמנת קרה גם ?
    2. האם יש לך במקרה כמויות בגרמים של הבננות ? והאם ניתן להוסיף לעוגה גם אגוזים ?
    4. את החמאה בעוגה אפשר להחליף בחמאה חומה מצוננת מעט?
    ושאלה אחרונה כמה זמן כל השלמות הזו מחזיקה מעמד במקרר?

השאר תגובהלבטל

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.