עוגיות ענקיות עם שוקולד לבן מקורמל, פיסטוקים ואוכמניות

כשרק התחלתי לאפות (לפני יותר מעשור), הייתי משוטט בבלוגים במשך שעות.

כשאני אומר בלוגים, אני מרגיש צורך להסביר- זה לחלוטין לא מה שאנחנו מכירים כרגע. רוב הבלוגים בכלל התחילו ב"תפוז" (זוכרים?) והיו הרבה פחות מושקעים. אבל בשבילי זה היה מושלם- פתאום נחשפתי להמון סוגי מאפים, קינוחים וקרמים שלא שמעתי עליהם בשום מקום אחר.

הרבה בלוגים שקמו באותה תקופה לא לגמרי שרדו, אבל מבין כל חלוצות התחום, אני זוכר שהיו שני בלוגים שאהבתי במיוחד- את "מתוקים שלי" של חן שוקרון המוכשרת ואת עוגיונט של נטלי האהובה (בגרסה הקודמת, כשהאתר בכלל היה כולו סגול). אם הייתם מספרים לי שכעבור עשור יצא לי לעבוד עם נטלי, כנראה שהייתי צוחק עליכם. אבל למזלי זה אכן קרה, ובשנה האחרונה יצא לי לעבוד תחתיה וללמוד ממנה כל כך הרבה! אז כן, ספגתי המון ידע מאחת הבחורות הכישרוניות, המקצעויות והפדנטיות ביותר שיצא לי להכיר, אבל יותר מזה, זכיתי בחברה אמיתית- כזאת שתמיד מפרגנת, עוזרת ושמחה לייעץ בכל נושא!

עוגיות שוקולד לבן מקורמל, פיסטוקים ואוכמניות

לפני כמה שבועות נטלי ואני הצלחנו להוציא לפועל מפגש שאנחנו מתכננים כבר כמה חודשים (!) ונפגשנו סתם בשביל לאפות ולצלם ביחד, בשביל הכיף וללא קשר לעבודה. אני הבאתי איתי שוקולד לבן שקירמלתי יום קודם וביחד הכנו שני מתכונים- את העוגיות המשגעות האלו ורולדה מהממת, שאת המתכון שלה נפרסם בקרוב.

אז בואו נדבר לרגע על העוגיות האלה. מכירים את העוגיות של לוין בניו יורק? אז משהו כזה. עוגיות מושחתות, עצומות בגודלן. כאלה שהבצק בפנים רך ודביק ומבחוץ קריספי לחלוטין. בשביל להגזים אותן אפילו יותר, הוספנו לבצק המון שוקולד לבן מקורמל, פיסטוקים ואוכמניות מיובשות וקיבלנו עוגיות מוגזמות לחלוטין, במובן הכי מוצלח של המילה.

עוגיות שוקולד לבן מקורמל, פיסטוקים ואוכמניות

למתכון?

עוגיות שוקולד לבן מקורמל עם פיסטוקים ואוכמניות

15 עוגיות ענקיות

לעוגיות:

  • 200 גרם חמאה רכה
  • 150 גרם (3/4 כוס) סוכר
  • 50 גרם (1/4 כוס פחות כף) סוכר חום כהה
  • 1 כפית מלח
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 2 ביצים L
  • 315 גרם (2 ורבע כוסות) קמח
  • ½ כפית סודה לשתייה
  • 250 גרם שוקולד לבן מקורמל
  • 100 גרם אוכמניות מיובשות
  • 100 גרם פיסטוקים קלויים, קצוצים גס

מחממים תנור ל-180 מעלות.

להכנת העוגיות, בקערת מיקסר עם וו גיטרה שמים חמאה, סוכר, סוכר חום כהה, מלח ווניל ומערבלים במהירות גבוהה עד שמתקבלת תערובת קרמית אחידה ורכה. מגרדים את דפנות הקערה בעזרת מרית ומוסיפים את הביצים בזו אחר זו, תוך ערבול בין הוספה להוספה עד שהן נטמעות בתערובת. מוסיפים קמח וסודה לשתייה ומערבלים כמעט עד שנוצר בצק. 

קוצצים את השוקולד והפיסטוקים גס ומוסיפים לבצק יחד עם האוכמניות המיובשות. מערבלים רק עד שהם מתפזרים בצורה שווה בתערובת. בעזרת כף גלידה קפיצית גדולה או 2 כפות יוצרים עוגיות גדולות מהבצק ומניחים במרווחים על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. אם רוצים, מקשטים את החלק העליון של העוגיות בעוד שוקולד, פיסטוקים ואוכמניות לקבלת מראה עשיר יותר לאחר האפייה. 

אופים את העוגיות במשך 10-15 דקות עד שהן מזהיבות ומתייצבות בשוליים, אך עדיין מעט רכות. 

הערות, הארות ותוספות:

  • העוגיות במיטבן כשהן טריות וחמימות, אך נשמרות בכלי אטום עד שבוע. מומלץ לחמם קלות לפני ההגשה.
  • שוקולד לבן מקורמל אפשר להכין בבית או לקנות (יש שם ולרונה, קקאו בארי או קליבו בחנויות המתמחות למוצרי אפייה וחומרי גלם).
  • במקום פיסטוקים אפשר להשתמש בכל סוג של אגוזים שאוהבים בכמות זהה.
  • במקום אוכמניות מיובשות אפשר להשתמש בפטל מיובש, חמוציות או אפילו משמש מיובש קצוץ.

עוגיות שוקולד לבן מקורמל, פיסטוקים ואוכמניות

10 תגובות בנושא “עוגיות ענקיות עם שוקולד לבן מקורמל, פיסטוקים ואוכמניות

  1. יש הבדל במרקם בין העוגיות האלו לאלה שהעלית (שוקולד לבן ופיסטוק)? תודה רבה רבה

  2. היי! נראה סוף! מתכננתץ להכין השבוע
    אם פחות בא לי אוכמניות או באופן כללי פירות יבשים? אפשר פשוט להשמיט?
    מה דעתך על השילוב של השוקולד הלבן המקורמל והפיסטוקים עם מקדמיה? 🙂

    1. אין בעיה לוותר על אוכמניות, יצא מעולה גם בלי. מקדמיה נשמע כמו שילוב מעולה, הייתי מחליף חלב מהפיסטוקים במקדמיה ולא מחליף את האוכמניות במקדמיה, כדי שלא יצא כבד מידי

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.