עוגיות שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

שוקולד לבן מקורמל הוא הסוד הכמוס של האופים בשנים האחרונות, וסופסוף הסוד הזה יוצא לאור והופך להיות מיינסטרים.

הכל מתחיל משוקולד הדולצ'ה של חברת "ולרונה", הידועה בשוקולד האיכותי אך יקר בהגזמה שלה.

מדובר למעשה בשוקולד לבן שממש כמו שאפשר להבין מהשם שלו- עובר תהליך של קירמול.

IMG_0270

התוצאה המתקבלת היא שוקולד בטעם וצבע קרמלי, שאפשר לאפות איתו מאפים מוצלחים ומשוחתים ממש כמו עם שאר סוגי השוקולד- קרמים, גלידות, עוגיות וכו'.

המחיר היקר של שוקולד הדולצ'ה של ולרונה הופך אותו לקצת פחות נגיש, ולכן הרבה אנשים מעדיפים לקרמל את השוקולד בעצמם- פשוט אופים את השוקולד על חום נמוך ומקפידים לערבב כל כמה דקות. מדובר בתהליך ממש פשוט ובתחתית הפוסט צירפתי לכם קישורים לשני מדריכים מצויינים.

IMG_0271

המתכון הבא מוציא מהשוקולד הזה את המיטב.

מדובר בעוגיות גדולות ורכות במיוחד, וכל ביס שתקחו מהן יהיה עמוס בשוקולד לבן מקורמל ופקאנים. בעיניי השילוב הזה ממכר ואני לא רוצה לספר לכם כמה עוגיות כאלה אכלתי ישר מהתבנית.

עוגיות שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

למתכון?

עוגיות שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

מבוסס על מתכון של מרת'ה סטיוארט לעוגיות שוקולד צ'יפס רכות

בערך 28 עוגיות גדולות מאוד

לבצק:
  • 220 גרם חמאה רכה
  • 65 גרם סוכר לבן (1/4 כוס + כף)
  • 200 גרם סוכר חום כהה (כוס דחוסה אחת)
  • 315 גרם קמח לבן (1/4 2 כוסות)
  • 1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
  • כפית מלח
  • כפית תמצית וניל
  • 2 ביצים בגודל L
  • 250 גרם שוקולד לבן מקורמל קצוץ גס
  • 180 גרם פקאנים קצוצים גס

מחממים את התנור לחום של 180º.
להכנת העוגיות, מכיניסים לקערת מיקסר את החמאה, הסוכר הלבן והסוכר החום ומעבדים באמצעות וו גיטרה במשך כמה דקות במהירות בינונית עד לקבלת קרם תפוח.

מוסיפים את הביצה הראשונה והוניל, מערבלים עד לקבלת תערובת אחידה ומוסיפים את הביצה השנייה. לאחר שגם הביצה השנייה נטמעה בתערובת מוסיפים את הקמח, המלח ואבקת הסודה לשתייה. מפיעלים את המיקסר במהירות נמוכה, רק עד שהקמח נטמע לחלוטין.

מוסיפים את שברי הפקאנים והשוקולד הלבן המקורמל ומקפלים עד להטמעתם בבצק באופן די אחיד.

בעזרת הידיים/ כף גלידה קפיצית קטנה, יוצרים כדורי בצק ומניחים אותם על תבנית מרופדת בנייר אפייה עם רווחים גדולים (העוגיות מתפשטות מאוד בתנור). אופים את העוגיות רק עד שהשוליים מתייציבים ומעט מזהיבים, אבל אמצע העוגייה עדיין רך מאוד. לי זה לקח כ-15 דקות לעוגיות גדולות שיצרתי בעזרת כף גלידה קפיצית. זמן האפייה תלוי כמובן בגודל העוגייה.

חוץ מזה:

  • אם אתם רוצים להכין בעצמכם שוקולד לבן מקורמל ועוד לא עשיתם את זה מעולם, אני ממליץ להעזר במדריך של דיויד ליבוביץ' או במדריך הסופר- מפורט מ"בצק אלים".
  • אם אתם לא רוצים להשתמש בשוקולד של ולרונה ואין לכם סבלנות לקרמל את השוקולד בעצמכם, אתם יכולים להשתמש בשוקולד "בלונדי" החדש של עלית, כיוון שגם הוא למעשה שוקולד לבן מקורמל.
  • כמובן שאתם מוזמנים להחליף את הפקאנים בכל אגוז אחר שאתם אוהבים- פיסטוקים, שקדים ואפילו אגוזי מקדמיה ישתלבו כאן מצוין.

עוגיות שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

19 תגובות בנושא “עוגיות שוקולד לבן מקורמל ופקאנים

  1. היי דור, נראה מושלם!
    בחלק מהתמונות נראה שבעוגיות השתמשת בשוקולד צ'יפס לבן מקורמל, ולא בחתיכות קצוצות של שוקולד לבן מקורמל. אם יש לי שוקולד צ'יפס לבן איכותי, אפשר לקרמל אותו ככה, בלי להמיס ולערבב וכל התהליך? פשוט לשפוך את השוקולד צ'יפס על תבנית ולאפות קצת עד שמשחים?
    תודה!

    1. היי גלי, נכון, במקור קירמלתי בעצמי שוקולד לבן ואחרי בערך שנה צילמתי את המתכון מחדש עם שוקולד שכבר קניתי מקורמל, לכן השוני בין התמונות. בכל מקרה, אם מקרמלים חייבים לעשות את התהליך המלא, אחרת הוא סתם ישרף

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.