עוגיות דבש, קינמון ופיסטוקים

IMG_8457-2-2

אם הייתי פותח את הבלוג הזה לפני כמה שנים, כנראה שלא הייתם מוצאים בו מתכון לעוגיות.

IMG_8428

פשוט לא כל כל התחברתי לקונספט הזה של עוגייה. למה? יש לנו עוגות בחושות, או שמרים, או טארטים. למי כאן חסרות.. עוגיות?

מה השתנה? קודם כל, עוגיות זה נוח! להכניס קופסה של עוגיות לתיק זה כנראה הרבה יותר נוח מלהכניס לתיק טארט שוקולד. והאמת היא שככה האהבה הזאת התחילה, הכי קרה ורציונלית שרק אפשר.

IMG_8431

*עכשיו מגיע המהפך הדרמטי*

ואז! גיליתי כמה עוגיות זה כיף. כמה אפשר לגוון בטעמים, בצורות ובמרקמים של עוגיות.  צברתי הרבה מתכונים מוצלחים ועכשיו אני משתף אתכם באחד שאני אוהב במיוחד.

IMG_8441

עם עוגיות זה נוח, בצק עוגיות מהסוג הזה הוא הכי נוח שיש. כשיש לכם חמש דקות פנוית אתם מסיימים להכין את הבצק, יוצרים גליל ושולחים להקפאה. כשיש לכם קצת יותר זמן, רק פורסים את העוגיות ואופים. העוגיות האלה מלאות בפיסטוקים ועם טעמים של קינמון ודבש הן מושלמות ליד התה (מי יכול לחשוב על תה בחום הזה?! פשוט נקבע שהן מושלמות באופן כללי).

IMG_8464

למתכון?

עוגיות דבש, קינמון ופיסטוקים

כ- 55 עוגיות

לבצק העוגיות:

  • 200 גרם חמאה רכה
  • 150 גרם סוכר חום בהיר (3/4 כוס)
  • 2 חלמונים מביצה בגודל L
  • 80 גרם דבש (4 כפות)
  • כפית תמצית וניל
  • 340 גרם קמח (1/2 2 כוסות פחות כף)
  • 2 כפיות קינמון
  • חצי כפית הל (לא חובה)
  • רבע כפית מלח  (לא מורגש, ניתן להכפיל כמות אם אתם מביני עניין)
  • 125 גרם פיסטוקים קלופים טבעיים (1/4 1 כוסות)

להכנת העוגיות, מעבדים במיקסר עם וו גיטרה חמאה וסוכר במשך כמה דקות, עד לקבלת תערובת תפוחה וקרמית. מוסיפים פנימה את החלמונים, מעבדים עד להטמה מלאה ולאחר מכן מוסיפים את הדבש והוניל. מעבדים עד שהתערובת אחידה.

מוסיפים פנימה את הקמח, המלח והתבלינים, ומעבדים רק עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את הפיסטוקים ומעבדים עד שהם נטמעים היטב בבצק.

מחלקים את הבצק לשני חלקים (או שלושה, אם רוצים עוגיות קטנות יותר), יוצרים מכל חלק צורת גליל, עוטפים בנייר אפייה או ניילון נצמד ומקפיאים לשעה לפחות.

מחממים תנור לחום של 170º.

פורסים את הגליל הקפוא לפרוסות אחידות בעובי 1/2 ס"מ (או יותר, אם אתם אוהבים את העוגיות שלכם קצת יותר שמנמנות) ומסדרים על נייר אפייה. אופים כ -20 דקות, או עד שעוגיות זהובות ויציבות.

חוץ מזה:

  • איך בעצם יוצרים גליל בצק מושלם ומה בעצם קורה בתמונה השלישית של הפוסט הזה?! אז ככה: אחרי שיצרתי גליל שמתי אותו במרכז נייר האפיה.  ובעזרת מרית (או סרגל) דחפתי את המרית מתחת לבצק. כך אני בעצם יוצר לחץ והבצק הופך לגליל סימטרי. במידה ועשיתם את זה, כבר קיבלתם גליל בצק עטוף בנייר אפייה שרק צריך להקפיא.

IMG_8455

14 תגובות בנושא “עוגיות דבש, קינמון ופיסטוקים

    1. היי עדי,
      בעיקרון לא צריך להפשיר, מספיק לפרוס את הגליל ואפשר לאפות מיד. מה שכן, אם תרגישי שבגלל שהגליל קפוא מידי קשה לך לפרוס אותו, תני לו לשבת כמה דקות בטמפ' החדר עד שהוא יהיה נוח לפריסה.

  1. הי , המון תודה על המתכון ! העוגיות מדהימות באמת באמת , אבל מנסה כבר פעם שנייה לעשות ומשום מה הבצק מאד "קשה" לחיתוך, מתפורר/מתפרק כשאני מנסה לחתוך את הנקניק … יש לך אולי המלצות ? מה אפשר לעשות אחרת …ניסיתי גם קצת לחכות ולא לחתוך מיד, ועדיין . בסוף כידררתי ושיטחתי ביד . אבל זה לא יפה כמו אצלך 🙂

    שתיהיה שנה טובה טובה וברוכת מתכונים

    1. היי אלה, קודם כל אני ממש שמח שאהבת את המתכון!
      יכול להיות שמדובר בחיתוך עצמו- אני ממליץ לפרוס את הגליל עם סכין גדולה ובתנועה חדה- כלומר לא לנסר בעדינות את הגליל לפרוסות, אלה לחתוך אותו בתנועה חזקה וחדה. מקווה שזה יעזור, חג שמח ושנה טובה 🙂

  2. אהלן דור , עדכון ב LIVE 🙂 נגלה נוספת יצאה מצויינת , גלילים קטנים יותר וחיתוך עבה מעט יותר עבה, עבד עבורי מצויין! הוצאתי אותן מהתנור כשהן עדיין קצת רכות … אוהבת אותן יותר כך.
    אגב , עשיתי גם את עוגת הדבש ארל גריי , עוד לא טעמתי אבל נראית יפה ביותר, אין ברירה חייבים לחכות לאורחים 🙂

    שנה טובה וחג שמייח

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.